Monday 19 September 2011

Saat Hidayah Datang Menyapa


bismillahirrahmanirrahim,

p/s diambil dari nota ukhti Noorfahizah Bt Hairi


Tika jasad duduk berbicara dengan hati..
Terkenang dosa dosa lalu.
Sisa kejahilan dulu, saat hati gelap itu.
Saat dunia lebih menarik minatku.
Saat Al Quran cuma dibaca bila terasa mahu.
Saat alunan muzik lebih menenangkan hatiku.
Saat suruhan Allah bagai cuma angin lalu.
Tiada takut yang menyinggah, tiada gentar yang berlabuh.
Bagai terlupa Izrail kan datang menjemputku.
Bagai terlupa pedihnya azabMu.
Tika jasad duduk berbicara dengan hati..
Terkenang tabarrujku, ikhtilat itu.
Semua dilaku tanpa sekelumit malu.
Dan semua itu menjauhkan aku dariMu.
Pasti Kau kecewa. pasti Kau murka.
Tapi Kau tetap beri nikmatMu padaku.
Tapi Kau tetap selalu ada untukku.
Tapi Kau tetap mengharap ampunan dari hambaMu.
Aku cuma hamba hina. yang terlalu banyak dosa.
Yang hanya celik dimata tapi dihati buta.
Maafkan aku ya Allah!
Syukur aku padaMu
Kau campakkan sinar Hidayah itu
Kau temukan bahagia ketenangan itu.
Kau temukan sahabat yang mengerti rasa di qalbu.
Kau beri nikmat kesedaran itu.
Mentarbiyah diriku, melembutkan hatiku.
Menyedarkan aku, mendekatkan aku padaMu.
Membuat aku mahu perbaiki cara hidupku.
Semoga aku terus bertahan. istiqamah. bukan mudah mahu berubah. terlalu banyak ujiannya. sering saja ada bisikan yang menghasut agar kembali ke lembah jahil itu. bantulah aku ya Allah..
"
Saat Hidayah Datang Menyapa.. :’)

No comments:

Post a Comment